Ludmila Gurău, fondator şi director „Proimagine”, agenţie de comunicare full service:

„Afacerile create ca răspuns la necesităţile oamenilor au succes”

„Mereu am ştiut că voi lucra în comunicare. Din timpul şcolii eram foarte activă în domeniu, scriam şi publicam articole în ziarul liceului, eram membră a clubului de dezbateri din Căuşeni, participam la toate concursurile locale legate direct şi indirect de comunicare”, mărturiseşte Ludmila Gurău, co-fondatorul şi directorul agenţiei de comunicare full service „Proimagine”.

„Am absolvit facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii de Stat, specializarea „Comunicare publică”, unde am şi predat ulterior cursurile „PR-ul în administraţia publică” şi „Comunicarea comunitară”. De asemenea, sunt co-fondatorul şi directorul executiv al Asociaţiei Specialiştilor în Relaţii Publice şi Comunicare (ASRP). În cadrul asociaţiei am lansat câteva proiecte frumoase, dintre care unul a fost „PR Students Club”. Invitaţii clubului erau profesionişti din diverse domenii ale comunicării, care se întâlneau faţă în faţă cu studenţii şi povesteau lucruri practice din experienţa lor de comunicatori. În fond, pot spune cu certitudine că ASRP a reprezentat un salt important în viaţa mea de specialist în comunicare. Experienţa mea profesională este legată 100% de comunicare, pentru că sunt îndrăgostită de acest domeniu, iar dacă ar trebui s-o iau de la capăt, mi-aş alege aceeaşi profesie. Am lucrat în domeniul marketingului online pentru o companie din România, ulterior – într-o agenţie locală de PR, apoi – în departamentul de marketing al unei companii internaţionale. Având o experienţă frumoasă, acumulată de-a lungul anilor, am decis împreună cu o prietenă de-a mea să creăm propria agenţie de comunicare. Şi nu regretăm. Învăţăm multe în continuare, eu învăţ multe de la ea, pentru că are o experienţă vastă în domeniul comunicării şi este un strateg foarte bun.

Deşi am creat agenţia de comunicare în 2010, m-am dedicat total dezvoltării companiei 2 ani mai târziu, după naşterea copilului meu.

Povestea „Proimagine” a început de la un simplu calculator acasă şi de la dorinţa de a oferi soluţii de comunicare la un nivel înalt de calitate. Am început prin participarea la licitaţii şi tendere, iar răspunsurile de confirmare nu au întârziat. În scurt timp am înţeles că avem nevoie de birou şi că trebuie să extindem echipa. Acum am ajuns să avem 15 angajaţi, dintre care şapte sunt salariaţi permanenţi, iar cu ceilalţi colaborăm în funcţie de proiect. Cel mai mare obstacol pe care l-am avut în gestionarea companiei a fost faptul că nu cunoşteam aspectele contabiliceşti. Am învăţat şi încă învăţ din mers şi din propriile greşeli. Dacă aş putea întoarce timpul înapoi, atunci aş face studii pe partea de contabilitate şi gestionarea finanţelor. Astfel, probabil, aş lucra mai puţin nopţile.

Timpul liber îl dedic familiei şi în special fiului. Desenăm, citim, vorbim în engleză – o pasiune comună a noastră. În el mă văd pe mine, cea care eram acum mulţi ani, doar că el e varianta perfecţionată: mai dornic de cunoştinţe, mai activ.

Ludmila Gurău2Realizarea mea cea mai mare urmează în viitor. Sunt mândră de ceea ce am realizat până acum, dar nu ne oprim aici. ”Don’t stop on the top” – este dezideratul de care mă conduc în viaţă. Soluţiile noastre de comunicare asigură o sinergie perfectă între toate componentele unui proiect de comunicare: PR, publicitate, marketing, eveniment şi CSR. Atitudinea, calitatea serviciilor, abordarea complexă şi integrată, pe care le oferim clienţilor ne deosebesc de celelalte companii care sunt pe piaţă.

Perfecţionarea continuă este necesară şi obligatorie. Avem un buget alocat pentru dezvoltarea personală, îl folosim pentru participarea la diverse evenimente profesionale, în funcţie de necesităţi. Totodată, sunt mereu la curent cu inovaţiile din domeniu, examinez diverse studii de caz, citesc literatură de specialitate şi particip la diverse evenimente locale şi internaţionale.

În afaceri, mă inspiră cel mai mult exemplele de succes ale persoanelor din preajmă. De aceea consider că, la rândul meu, le pot inspira prin propriul exemplu pe alte femei, care sunt la început de cale.

Vreau să le spun tuturor că o femeie puternică le reuşeşete pe toate. În acelaşi timp, cei care îţi doresc să-şi iniţieze propria companie, trebuie să ştie că afacerile create pentru a răspunde necesităţilor oamenilor, şi nu cu scopul de a face bani, se bucură de cel mai mare succes. Pentru noi crearea agenţiei „Proimagine” a fost o provocare, care a apărut din dorinţa de a aduce valoare adăugată standardelor de comunicare aplicate pe piaţa locală. Ne dorim să ajutăm companiile locale să se dezvolte, prin împărtăşirea experienţei şi expertizei internaţionale pe care o avem.


 

Acest articol a fost creat in cadrul proiectului „Istoria mea de succes”, cu sprijinul Programului ONU „Femeile in politica”, implementat de Entitatea Natiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen si Abilitarea Femeilor (UN Women) si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), in parteneriat cu Fundatia Est-Europeana si Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”, finantat de Guvernul Suediei.